KOŁOCZ MAŁOPOLSKI

Chciałabym podzielić się z wami przepisem na pyszny kołocz z małopolski..tak dokładnie 🙂 tylko nie wiem czy są chętni? dostałam przepis od teściowej i dziś upiekłam..pycha 🙂
Tak w skrócie jest to chlebek z serem 😉

2016-06-21 13.03.31

Ciasto na chleb

200 g wody

  • 15-20 g drożdży świeżych /7 g suchych
  • łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 300-350 g mąki pszennej typ 650 ja użyłam od Młyn Kopytowa

Wodę z drozdzami i cukrem podgrzać 2 min/37 st/obr 1 dodać pozostałe składniki i wyrobić do momentu elastycznego ciasta wyłożyć do tortownicy 24 cm wyłożonej papierem i pozostawić do wyrośniecia ale nie za bardzo😉w miedzy czasie przygotować masę serowa..

  Piekarnik rozgrzać do 200 st.
*Pieczemy na pierwszej szynie z dołu.

Masa
Ser twaróg 300 – 400 g ja miałam twaróg z siadłego mleka(swojski) spokojnie można dodać zwykły
łyżeczka cukru waniliowego
cukier 30 g można więcej, jeśli lubisz słodki ser
2 jajka
mąka ziemniaczana 30 g
Mleko 3,2% (przez otwór w pokrywie wlewać po trochu, mieszając obr 2 do momentu uzyskania masy serowej konsystencja gęstej śmietany )

Masę wylać delikatnie na wyrośnięte ciasto i włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 st pieczemy 25 minut jeśli z góry zacznie ser ciemniec można przykryć folią aluminiową. Zmniejszyć po czasie na 190 st i piec 20 minut. Po upieczeniu wyłączyć piekarnik i pozostawić kołocz małopolski na 15 minut przy uchylonym drzwiczkach.

2016-06-21 11.09.40

2016-06-21 11.17.26

2016-06-21 12.59.21

Zostaw po sobie ślad :)

