IDEALNY ROSÓŁ

Prawdziwy rosół bez ulepszaczy!!

To jest rosół, prawdziwy domowy jak z dziecięcych lat, który jadłam będąc na wakacjach u babci…

2016-01-10 16.50.51

SKŁADNIKI

Makaron

  • 400 g mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
  • 2 żółtka
  • 2 jajka
  • odrobina wody do dolania podczas wyrabiania
  • sól do smaku

mąka dodatkowo do podsypywania

Rosół

2 litry wody

  • kawałek roztbef wołowy z kością
  • porcja rosołowa
  • kawałek marchwi
  • por, seler
  • cebula 1/2 przypalona
  • ząbek czosnku
  • liść laurowy
  • nać pietruszki
  • ziele angielskie
  • łyżka przyprawy uniwersalnej domowej roboty
  • pieprz do smaku

Makaron: do wyrobu makaronu użyłam specjalnej maszynki dzięki niej zaoszczędziłam czas…

Do naczynia thermomix włożyłam wszystkie składniki na makaron i ustawiłam interwał, wyrabiałam tak długo aż odchodziło ciasto od ścianek, podlewając wodą (ponieważ nie chciało się łączyć było za suche) następnym razem spróbuję z innego przepisu od znajomej 🙂 bez wody..zobaczymy

Ciasto przęłożyłam na stolnicę opruszona mąką i uformowałam wałek podzieliłam go na kawałki szer.3cm i kazdy podsypując lekko rozwałkowałam potem przepuściłam przez maszynkę i tak z 3 razy podsypując mąką potem przepuściłam przez maszynkę która pocieła mi na nitki, pozostawiłam na stolnicy na noc do obsuszenia.

Gotowałam we wrzącej wodzie z łyżeczką płaską soli czas ok 5minut.

2016-01-06 16.34.26

Rosół

Porada co robić aby nie mętniał

Do garnka włożyć wszystkie składniki, zalać wodą i gotować do 3 h na bardzo małym ogniu, rosołek ma tlić delikatnie pykać, nie gotować na maxa!! gdyby pokazała się piana to należy ją łyżką wyjąć ponieważ jest to białko scięte wydzielone z mięsa.

Po ugotowaniu, wyłowić łyżką cedzakową  wszystko, przecedzić i przyprawić rosół do smaku.

Można również zrobić tak, że najpierw zagotować mięso samo, puści pianę i dopiero włożyć go do zimnej wody i gotować jak juz będzie mięso miękkie włożyć warzywa, przyprawić dopiero po wyjęciu mięsa

Po ugotowaniu, wyłowić łyżką cedzakową  wszystko i przyprawić rosół, podawać z makaronem domowym.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

3 uwagi do wpisu “IDEALNY ROSÓŁ

Zostaw po sobie ślad :)

