KIEŁBASA, FRANKFUTERKI I SZYNKA WĘDZONA

Oj kochani wędzarnia to cos wspaniałego 🙂 ktoś kto ma to zna smak i wie o czym mówię 😉

Nie mogłam już patrzeć na wyroby wędzarnicze, musiałam mieć swoją…namówiłam męża więc zrobił mi niespodziankę, postarał się bardzo 🙂 jestem bardzo szczęśliwa, tylko martwi mnie jedno… 😦 szybko znikaja wyroby. 

Widać bardzo smakuje 🙂 🙂

2015-10-24 19.03.33

Składniki

  • 730 g podgardle wędzone
  • 630 g łopatki wieprzowej
  • 700 g karkówki
  • 1,200 g szynka wieprzowa
  • siateczka na szynkę ze sklepu Tradismak
  • przyprawa Rozkoszna Tradismak
  • 1 łyżka przyprawa kiełbasa wiejska Tradismak
  • 1 łyżka przyprawa sekretna Tradismak
  • główka czosnku różowego/można dodac tylko parę ząbków jeśli chcemy łagodny smak
  • jelita wieprzowe ze sklepu Tradismak
  • jelito baranie na frakfuterki/kabanoski

woda do dolania podczas mieszania

*Uwaga: przyprawy można pominąć tylko dodać pieprz do czosnku, mi wyszła pikantno czosnkowa, taka lubimy

zalewa peklująca na szynkę

500 g wody

Szyneczka bez nastrzyku peklowana 5 dni na mokro w zalewie.

Wodę zagotować z liśćmi i zielem i pieprzem, poczekać aż przestygnie i do ciepłej nie gorącej wody dodac peklosmaczek dodać czosnek zgnieciony, szynke włożyc do siatki i włożyć do pojemnika tak aby miała ciasno, wlać zalewę i zamknąć włożyć do lodówki na 5 dni codzień obracać szynkę w pojemniku. Przed wędzeniem najlepiej na noc wyjąć z zalewy i powiesić do obcieknięcia i wysuszenia 🙂 Teraz można już wędzić do momentu uzyskania koloru jaki chcemy moja wędziła się na drzewie czereśniowym czas ok. 4 h co godzinę obracana. Po wędzeniu powiesić do wystudzenia i schować w chłodne miejsce.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

2015-10-24 15.22.06

2015-10-24 15.35.15

2015-10-25 19.10.40

2015-10-25 19.19.33

2015-10-25 19.19.15

Kiełbasa

Mięso i podgardle( z podgardla odciąć dół skóry) pokroić w kawałki, czosnek obrac przecisnąć przez praske do czosnku.

Podgardle mielimy na małych oczkach natomiast mięso na większych oczkach, dodać czosnek i przyprawy wymieszać dłonią dolewając delikatnie wody aby farsz ładnie sie łączył, jelita wcześniej wymoczyć w wodzie często zmieniając, przepuścic przez nie wodę przed nadziewaniem (naciągnąć jelito na kranik z filtra i puścic wodę.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Kiełbasę wedziłam ok 2 h co 30 minut obracana. Frankfuterki już po 1,15 minut były dobre

2015-10-25 19.04.21

2015-10-25 19.06.03

2015-10-25 19.07.24

2015-10-25 19.08.04

Zostaw po sobie ślad :)

