RÓŻANE CIASTO DROŻDŻOWE

Skusiła mnie znajoma, jak zobaczyłam na Facebook foto to tak pomyslałam hmmm musi być pyszna szybko się robi..a co mi tam 😉 i już jest 😉

2015-10-23 18.17.16

2015-10-23 17.34.48

Składniki

  • 3 i  1/2 szklanki mąki pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
  • 1 szklanka mleka
  • 40 g drożdży
  • 1 jajko
  • 140 g cukru
  • 120 g stopionego letniego masła/margaryny
  • szczypta soli

Dodatkowo:

mleko do posmarowania różyczek

cukier trzcinowy od Skworcu

cukier puder do posypania ciasta lub polać czekoladą

 

Wykonanie Thermomix

Do naczynia włożyć masło/margarynę pokrojone na kawałki czas 4minuty/70st/obr1 przelać do szklanki. Wlać mleko dodac 1 łyżeczkę cukru i drożdze skruszone i podgrzać 2minuty/37st/obr2 poczekać aż drożdże zaczną pracować, wtedy delikatnie wsypać przesianą mąkę dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto w kulę elastyczną i świecącą wyrabiałam pierw 3 minuty potem jeszcze 2 minuty w sumie 5 minut na opcji interwał 🙂 pozostawić w naczyniu przykryte miarką na godzinę po tym czasie wyjąć na stolnicę opruszoną mąką i podzielić na dwie części i każda rozwałkować cienko, wykrawać szklanką kółka i kłaść jedno na drugie tak aby nachodziło bokiem potem posmarować mlekiem i zwijać przekroić na pół i powstanie różyczka ;)odstawić w ciepłe miejsce na ok 30 minut do wyrośnięcia przed pieczeniem posmarować mlekiem i posypac cukrem brązowym i piec z termoobiegiem w 170 st-17 minut lub 30 minut w 170 st grzanie góra i dół.

Dwie różyczki na próbe posmarowałam frużelinką i wypłynęła tak więc sobie odpusciłam  🙂

Metoda tradycyjna

Do Misy od robota wsypałam przesianą mąkę pszenną . Do szklanki wlałam połowę ciepłego  mleka , dodałam do nich drożdże i łyżeczkę cukru. Mieszałam do rozpuszczenia. Wlałam rozpuszczone drożdże do dołka w mace , delikatnie zamieszałam i zostawiłam do wyrośnięcia .  Kiedy drożdże ładnie pracowały  już dodałam resztę cukru druga połowę szklanki ciepłego mleka i rozpuszczone ostudzone masło .

Całość wyrobiłam robotem (około 10 minut), zostawiłam przykryte ściereczką. Po godzinie ciasto pięknie wyrosło. Połowę ciasta rozwałkowałam cienko , podsypywałam je mąką . Szklanka wykrawałam kółka , kładłam jedno na drugim w rządku po 6 szt. Smarowałam mlekiem i zwijałam. Kroiłam nożem na połowę i tak powstawały różyczki. Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia i układałam różyczki w koło aż do ostatniej, zostawiłam je na 30 minut do wyrośnięcia. Posmarowałam mlekiem i wstawiłam do pieca nagrzanego do 170 stopni. Piekłam z termoobiegiem 17minut. Po  wyjęciu i przestudzeniu posypałam cukrem pudrem

2015-10-23 16.30.30

2015-10-23 16.38.17

2015-10-23 17.04.27

2015-10-23 17.04.39

2015-10-23 17.35.00

2015-10-23 18.17.58

inspiracja
Zostaw po sobie ślad :)

