SZYBKI CHLEBEK NA ZAKWASIE ŻYTNIM

Zapraszam kochani na pyszny, wilgotny w środku chlebek

na zakwasie..

WP_20150906_18_30_46_Pro

Składniki

  • 150 g aktywnego zakwasu żytniego
  • 500 g mąki żytniej jasnej typ 720
  • 450 ml letniej wody
  • 1,5 łyżeczki soli

Przepis przerobiłam na TM
Do naczynia wsypać mąkę i sól, wlać aktywny zakwas oraz letnią wodę i wyrabiamy tylko do połączenia składników u mnie ta czynność trwała 1minuta/interwał 
Formę keksówkę 25cm wyłożyłam papierem ciasto przełożyłam kopystką do formy i zwilżoną łyżka uformowałam, przykryłam sciereczką i włozyłam do nagrzanego piekarnika do 40st na czas ponad 4h aż ciasto podeszło pod brzegi foremki 🙂
Wyjąć foremkę nagrzać do 210st i piec ok 40minut, 10minut przed końcem spryskać chlebek wodą z góry nabierze skórka lśniącego koloru 🙂
Studzimy na kratce.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Mąkę wsypujemy do misy, mieszamy z solą. Dodajemy aktywny zakwas, wlewamy letnią wodę i krótko wyrabiamy ciasto, jedynie do połączenia składników.
Formę keksówkę (12×25 cm) wykładamy papierem do pieczenia, ciasto przekładamy do środka. Zwilżamy dłoń wodą i wyrównujemy wierzch. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy na 4 h i 30 minut w ciepłym miejscu, bez przeciągów.
Piekarnik rozgrzewamy do 210 stopni. Wierzch wyrośniętego ciasta skrapiamy wodą i wkładamy formę do piekarnika. Chleb pieczemy ok. 40 minut.
Po wyjęciu wyciągamy chleb z formy i studzimy na kuchennej kratce. Źródło
Zostaw po sobie ślad :)

