KOTLECIKI JAGLANE I GRILLOWANA PIERŚ Z KURCZAKA W SOSIE TZATZIKI

Dziś dostałam bardzo fajną paczuszkę od Skworcu..prawdziwa niespodzianka, dziękuję pani Małgosiu :* Po otwarciu kartonu poczułam specyficzny zapach, szukałam, szukałam aż znalazłam to przyprawa Chili Chipotle wędzone to suszone w piecach, i jednocześnie poddawane procesowi wędzenia, papryczki Jalapeno. Taki proces konserwowania pozwala na uzyskanie mocnego, dymnego aromatu z lekką nutą tabaki i suszonych owoców. źródło

Zachęcam do zajrzenia na stronę, polecam!!

20150529_162033

Składniki

wody niepełne dwie szklanki (do ugotowania kaszy)

Sos Tzatziki

Przygotować sos: Ogórek umyć nie obierać tylko zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, posolić i odstawić na 10 minut w tym czasie puści ogórek sok, odcedzić porządnie, dolać jogurt przeciśnięty czosnek i przyprawę  Cacyki, odstawić do lodówki.

WP_20150529_014

Przygotować filety: Umyć, osuszyć i przekroić wzdłuż, w misce wymieszać oliwę, sos sojowy i pastę, włożyć płaty mięsa i przykryc folią spożywczą odstawić do lodówki na 1h.

WP_20150529_017

Jajka ugotować na twardo ja ugotowałam w Thermomix do naczynia nalałam 500 g wody włożyłam koszyczek, do koszyczka jajka i ustawiłam czas 14minut/ varoma/ obr1 po zakończeniu zlać woda zimną i odstawić do przestudzenia, kaszę jaglaną wsypać na rozgrzaną patelnię uprażyć ok 10minut ruszając patelnią od czasu do czasu, wysypać na sitko i polać wrzątkiem, przełożyć do rondelka wlać wodę i zagotować, gdy kasza będzie chłonęła wodę należy ja uzupełnić wrzątkiem w niewielkiej ilości gotować 15minut na średnim ogniu, gdy już wszystko wyparuje odstawić do przestudzenia.

WP_20150529_015

WP_20150529_018

WP_20150529_019

Zieleninę drobno posiekać, pieczarki pokroić drobno, cebulkę poszatkować.

Cebulę zeszklić na patelni dodac pieczarki i smażyć 10minut razem, ja zrobiłam w thermomix: cebulkę rozdrobniłam 3s/obr5-6 wlać oliwę 30 g i opcja varoma/3minuty dodać pieczarki rozdrobnić 3s/obr5 ustawić czas 5minut/varoma/obr1 dodać zieleninkę i jajka zmiksować razem 5s/obr4-5 dodac pozostałe składniki i zmiksować 10s/obr7 na jednolitą masę formować kulki i obtoczyć w bułce smażyć na rozgrzanej oliwie z oliwek z obu stron na złoty kolor, rumiany.

Filety obsmażyć na patelni grillowej bez tłuszczu.

Danie podajemy z sosem wcześniej przygotowanym.

WP_20150529_016

WP_20150529_021

WP_20150529_022

WP_20150529_026

WP_20150529_027

WP_20150529_028

Jedna uwaga do wpisu “KOTLECIKI JAGLANE I GRILLOWANA PIERŚ Z KURCZAKA W SOSIE TZATZIKI

Zostaw po sobie ślad :)

