SZYNKA MIELONA Z SZYNKOWARA

Kochani dziś chcę zaprezentować wam świetny produkt, już  w którymś pście jest pierwszy wyrób z szynkowaru, ale nie musicie szukać przypomnę wam w tym… Dzięki uprzejmości firmy Tradismak mam przyjemność testowania ich produktu. Jest to super sprawa dla singla jak i rodziny, ja mam szynkowar singiel 900g dla jednej, dwóch osób,

ale można nabyć w sklepie rodzinny szynkowar 🙂

Nie zastanawiaj się tylko zamawiaj naprawdę warto, wystarczy tylko mięsko odpowiednio przygotować, doprawić i włożyć do praski, zamknąć i gotować…cała filozofia 🙂

A efekt… ta galaretka…sami zobaczcie

WP_20150421_001

WP_20150421_005

WP_20150422_003

SZYNKOWAR klik ze stali nierdzewnej

Składniki

 

  • 300 g łopatki pokrojonej w kawałki

  • 500 g  karkówki pokrojonej w kawałki

  • czosnek dwa ząbki

po łyżce przypraw: klik na zdjęcie przypraw, przejdziesz do sklepu

WP_20150422_006

dodatkowo garnek duży z pokrywką (aby praska weszła swobodnie) wody tyle aby zakryło praskę, wolne od góry ponad 1cm, czyli do momentu zamknięcia praski, termometr

Wykonanie

Mięso zmielić, ja zmieliłam w thermomix 10s/obr10, czynność powtórzyłam 5s/9

dodałam przyprawy, wyrobiłam 20s/interwał.

Można zmielić maszynką, doprawic i wymieszać porządnie z przyprawami. Przełożyć do praski ubić, zamknąć pozostałymi częściami. Do garnka na dno położyć ręcznik, aby praska nie stykała sie bezpośrednio z dnem, nalać wody i zagotować, do wrzątku włozyć praskę i przykryć gotować do momentu aż na termometrze pokaże nam się 70st, trwa to około 60minut na małym ogniu. Wyjąć przestudzić nie otwierać! włożyć do lodówki na noc, rano obrócić do góry dnem polać gorącą wodą i wypadnie nam szyneczka 🙂

WP_20150420_013

WP_20150420_014

WP_20150421_004

WP_20150421_006

WP_20150422_004

WP_20150422_005

 

Skład szynkowara

 

2 uwagi do wpisu “SZYNKA MIELONA Z SZYNKOWARA

  1. Świetna domowa wędlina. Znalazłam w domu moich rodziców szynkowar. Stary model sprzed wielu lat. Pamiętam, kiedy moja mama robiła domową wędlinę. Pamiętam, że była pyszna. Muszę i ja spróbować. Dobre rozwiązanie na pyszne, domowe wędliny 🙂

    Polubienie

Zostaw po sobie ślad :)

