PIERŚ Z KURCZAKA Z CZERWONĄ KAPUSTĄ NA CIEPŁO

2014-12-28 15.21.57

Składniki

  • podwójna pierś z kurczaka
  • ziemniaki
  • magii opcjonalnie
  • jajko
  • bułka tarta
  • 100 g płatki kukurydziane
  • łyżeczka curry Skworcu
  • łyżeczka czubata przyprawy uniwersalnej
  • czosnek granulowany Skworcu opcjonalnie

kapusta

  • 500 g kapusta czerwona
  • 150 g wody
  • 1 jabłko
  • dwa liście laurowe
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • łyżeczka przyprawy uniwersalnej
  • cebula 120 g
  • pieprz swieżo zmielony
  • 30 g masła
  • 20 g oliwa z oliwek
  • 20 g soku z cytryny

Filet podzielic na dwa, każdy przekroic wzdłuż, opłukać i osuszyć

Jako rozbełtać dodać przyprawy: magii, pieprz, curry, przyprawa uniwersalna, czosnek wymieszać włozyć płaty piersi z kurczaka tak aby były całe zamoczone w jajku, przykryc folią spożywczą i do lodówki na 3 godziny.

Kapustę ja zrobiłam w thermomix

włożyłam pokrojoną na kawałki do naczynia kapustę i rozdrobniłam 4s/4-5 przełożylam do miski, włożyłam obraną cebulę i pokrojoną na pół rozdrobniłam 3s/4 wlać oliwę i dusic 3min/varoma/1 dodac jabłko obrane i pokrojone na ćwiartki zmiksować 5s/6 dodac kapustę i przyprawy, wlać wodę gotujemy 20min/100st/wsteczne/obr2 po tym czasie dodać sok z cytryny i masło gotujemy 5min/100st/wsteczne/obr2

Wyjąc filet z lodówki, obtoczyć w bułce tartej wymieszanej z płatkami kukurydzianymi rozdrobnionymi wcześniej, kłaść na rozgrzanej patelni z olejem, smażyć z obu stron na złoty kolor 🙂

Podawać z ziemniakami i ciepła kapustą

Zostaw po sobie ślad :)

