KARKÓWKA PO WOLAŃSKU

Pyszna karkóweczka w sosie..jak widać nie tylko na grill, polecam koniecznie musicie zrobić jeśli nie macie możliwości na parze proponuję zapiec w piekarniku zamarynowana karkóweczkę zalaną sosikiem…:)

Do marynaty dodałam pyszne przyprawy firmy Skworcu

A sosik zrobiłam z dodatkiem pysznej żurawiny do mięs od firmy Develey

2014-10-08 15.10.49

  1. czas przygotowania 1,5 h
  2. czas całkowity ok 2,5 h

Składniki na 3 osoby

sos

  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego (zrobiony domowy)
  • 2 duże pieczarki
  • 2 śliwki suszone

700g wody

Koncentrat zrobiłam z pomidorów w puszce 🙂

do naczynia wlałam pomidory gotowałam 2omin/90st/2, zmiksowałam 10s/10 potem dodałam bazylię suszoną, zioła prowansalskie, sól ostrożnie i pieprz do smaku oraz łyżeczkę małą cukru, ustawiłam czas 10min/varoma/1 sprawdziłam konsystencję, aby była gęsta, z tego odłożyłam dwie łyżeczki do sosu reszta do słoiczka wyparzonego i do góry dnem aż przestygnie i do lodówki

Mięso opłukać osuszyć lekko rozbić tłuczkiem, obficie nasmarować przyprawami włożyć do miski polać olejem rozsmarować delikatnie i do lodówki na 1 godzinę aby zrobiła się marynata.

2014-10-07 15.18.24

Do naczynia włożyć cebulę pokrojoną na kawałki, czosnek rozdrobnić 4s/4, dodać koncentrat, pieczarki pokrojone w plastry śliwki zamknąć pokrywą i nałożyc przystawkę Varoma na której wyłożone mięso( na dół jedna porcja dwie na górnej części).

Czas 40min/varoma/obr1

Po tym czasie zdjąć przystawkę i zmiksować wszystko razem 20s/9

2014-10-07 16.40.51

jeśli nie masz thermomixa można zapiec karkóweczkę ze składnikami na sos w naczyniu w piekarniku 1godzinę w 200st, potem wyjącmięso przelać sos do blendera i zmiksować na jednolity sos 🙂

2014-10-08 15.10.57

2 uwagi do wpisu “KARKÓWKA PO WOLAŃSKU

Zostaw po sobie ślad :)

