CIASTO ZE ŚLIWKAMI

Ale mnie dzisiaj naszło, pomyślałam chłodniej w kuchni więc i coś upichcę…

 tak się rozpędziłam, że zrobiłam drożdżowe ze śliwkami, uwielbiam

zapraszam po przepis 🙂

2014-07-31 17.48.35

Składniki

  • 220g mleka
  • 40g drożdży świeżych
  • 500g mąki pszennej typ 650
  • 80g masła miękkiego
  • skórka kandyzowana pomarańczowa 3 łyżki
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • śliwki duże 9szt,wypestkowane pokrojone w kostkę

Kruszonka

  • 90g krupczatki
  • 70g cukru
  • 70 g masła miękkiego

Dzięki skórce którą dodałam, ciasto nabrało pysznego aromatu pomarańczy, polecam nawet skórkę cytrynową

Do naczynia wkładamy składniki na kruszonkę i wszystko wymieszać 10s/6, przełożyć do miseczki i do lodówki

Do naczynia wlać mleko dodać drożdże, cukier wymieszać podgrzewając 2min30s/37st/2

Dodać pozostałe składniki i wyrobić 2min/interwał, dosypałam 20g mąki i wyrabiałam jeszcze 1min ponieważ ciasto się kleiło. Przełożyć ciasto do miski i przykryć na 30min do wyrośnięcia.Wyrośnięte ciasto przełożyć na blaszkę tą oryginalną z piekarnika największą, wyłożoną papierem do pieczenia, ciasto rozłożyć na całą blaszkę wyłożyć śliwki i posypać kruszonką wcześniej zrobioną odczekać ok 20min do momentu rozgrzania piekarnika (podrośnie trochę)

2014-07-31 16.11.26

piec pierw 25min w 150st potem 20min w 170st

2 uwagi do wpisu “CIASTO ZE ŚLIWKAMI

Zostaw po sobie ślad :)

