DŻEM WIŚNIOWY

Dziś miałam bardzo pracowity dzień,oto efekt pracy,poszłam na targ zobaczyłam wiśnie w koszyku
więc postanowiłam że zrobię dżem.

Wróciłam do domu i myślę cholewcia wiśnie trzeba drylować ups…nie ma drylownicy i tak sobie pomyślałam a gdyby wydrylować końcówką do masy? hahha uśmiałam się ze swojego pomysłu, ale wiecie co efekt super
3kg wiśni wydrylowałam tym sposobem w 1,5godz.

Zapraszam kochani po przepis na dżem wiśniowy

2014-07-16 17.56.34

Składniki na 3 słoiczki po 0,5kg

  • ponad 1kg wiśni wydrylowanych (ja miałam 1,160)
  • cukier kryształ 500g
  • sok z cytryny 30g (pozwoli zachować intensywny kolor)

Wydrylować wiśnie umyte,osuszone(na durszlaku),do tego potrzebna końcówka do masy z rękawa może być także metalowa,dupką nakładamy na końcówkę i naciskamy delikatnie,wiśnia pęknie pestka wyjdzie górą 🙂

sok odlać do słoiczka wykorzystamy do jogurtu

2014-07-16 15.26.25 2014-07-16 13.45.22 2014-07-16 13.45.50

Wiśnie włożyć do naczynia zmiksować 3s/5, jeśli chcemy drobniej to powtórzyć czynność

2014-07-16 15.44.41 2014-07-16 15.44.51

wsypać cukier,wlać sok z cytryny i gotować 15min/100st/wsteczne/2,

jeśli mamy rzadkie po tym czasie to ustawić 10min/varoma/wsteczne/2
na pokrywę nałożyć koszyczek i podnosić od czasu pryskania,wylewania się soku,gorące przelać do wyparzonych słoiczków,mocno zakręcić i pasteryzować ok 10min

ja gotowałam na wstecznych obrotach ponieważ miałam owoce lekko w całości nie były tak mocno zmiksowane natomiast jeśli chcesz mieć bardzo tak na papkę to nie musisz gotować na wstecznych 🙂

2014-07-16 17.57.12

3 uwagi do wpisu “DŻEM WIŚNIOWY

  1. Korzystałam z tego przepisu i nie polecam. Przy tych ilościach Thermomix strasznie bulgocze i dżem był dosłownie WSZĘDZIE. Poza tym dżem wyszedł bardzo rzadki- nawet po opcji 2 z Varoma..
    Teraz korzystam z oryginalnego przepisu z książki i jest wszystko ok.

    Lubię to

    1. Pani Karolino to jest dzem bez środków żelujących ti naturalne ze taka konsystencja, świetnie nadaje się do naleśników czy deserów, jak chce pani gesty proszę użyć żelatyny czy zelfix 😉 a ze bulgocze to nie problem koszyczek na pokrywe i po sprawie..trzeba popróbować i potem pisac ze nie polecam..dla mnie idealny naturalny robie co roku

      Lubię to

Zostaw po sobie ślad :)

