BEZA Z KREMEM I OWOCAMI

No i tak się doczekaliśmy…koniec roku szkolnego,nie tylko dla mnie to wyjątkowy dzień..dla wszystkich mam.Jestem bardzo dumna z mojej pociechy ponieważ zostało wyróżniony nie jeden raz,dyplomy,książki…szczęśliwy bardzo 🙂

Już męczy kiedy książki mamusiu kupisz…a co będziemy robić w 4 klasie :/

żeby troszkę go uciszyć zaserwowałam mu niespodziankę którą rano robiłam, inspiracją była Agnieszka troszkę zmodyfikowałam przepis tzn dodałam mniej cukru i wyszła przepyszna…

2014-06-27 13.11.31
Beza z kremem mascarpone i owocami

Składniki beza

  • 5 białek z jajek M
  • 200 g cukru
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka białego octu zwykłego

Składniki na krem

  • 200 ml śmietanki 30% (z biedronki)
  • 150 g mascarpone,prosto z lodówki

owoce

  • jagody,czerwone porzeczki

Białka oddzielic od żółtek,białka ubić na pianę dodawać stopniowo cukier puder,jak masa będzie puchata lśniąca dodać mąkę i ocet i ubijać jeszcze przez chwilkę na sztywno.Piekarnik rozgrzać na 140st na blaszkę wyłożyć papier i narysować koło od tortownicy 22cm śr.wyłożyć pianę delikatnie do koła lekko rozłożyć ona i tak w piekarniku zwiększy objętość:)

suszymy beze w 140st 40min,zmniejszamy 120 i następne 40min
po tym czasie wyłączyć piekarnik i pozostawić bezę do ostygnięcia.

2014-06-27 12.49.07
beza po suszeniu,wyjęta z piekarnika

Przygotowujemy krem ,do miski wlać śmietankę jak zacznie nam gęstnieć masa,dodać mascarpone po łyżce cały czas ubijać do połączenia.Wyjmujemy bezę oddzielamy od papieru delikatnie kładziemy na paterę na środek krem i owoce można włożyć do lodówki na godzink,ja tego nie zrobiłam spożyliśmy odrazu,wyśmienita,polecam 🙂

2014-06-27 13.11.42

2014-06-27 13.11.50

2014-06-27 13.12.12

2014-06-28 17.48.44

6 uwag do wpisu “BEZA Z KREMEM I OWOCAMI

Zostaw po sobie ślad :)

