BISCOTTI WŁOSKA PRZEKĄSKA

Witajcie kochani

zostałam zaproszona do wspólnego wypiekania z innych blogerami

 „Wypiekanie na śniadanie” 

i powiem wam,że nie żałuję spróbowałam nowego smaku :)tematem wypiekania jest Biscotti z włoskiego tłumaczenia: podwójnie pieczone,wygląda to tak jakby suchar,chrupiąca kromeczka z nadzieniem,pycha polecam i zachęcam do wyprobowania,ale taka moja rada aby przy wypiekaniu ten czas co podany bediz eponiżej w temp.180st obserwować,maja być zrumienione..Niestety ja nastawiłam czas jak w opisie i nie sprawdzałam,i wyszły bardziej zrumienione,mój błąd którego już nie popełnię natępnym razem 🙂

Po mimo tego w smaku przepyszne 🙂

Przepis wg Kuchniamaryny
  • 150 g mąki pszennej
  • 70 g białego cukru
  • 1 jajko
  • 100 g w sumie:orzechy włoskie i cruncher czekoladowy
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Szczypta soli
  • 2łyżki skórki kandyzowanej pokrojonej drobniutko

Przepis wg Paweł Marder

150 g mąki pszennej
70 g białego cukru
1 jajko
100 g migdałów w całości ze skórką
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta soli
Skórka otarta z 1 cytryny

Wykonanie
Do misy wbijamy jajko,dodać cukier i ucieramy na gładką puszystą masę,dodajemy sól i skórkę pomarańczową cały czas miksując. 
Proszek do pieczenia mieszamy z mąką,po łyżeczce dodajemy masy ciągle miksując. Miksujemy do momentu połączenia się składnikow.Przestac miksować,dodac orzechy i inne dodatki,delikatnie mieszamy drewniana łyzką.Ciasto bedzi egeste,ubite,klejące.Mokrymi dłońmi przekladamy ciasto na blaszkę wyłożoną papierem i formujemy prostokat w kształcie batona 25cm dł/6szer/2wys
Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni (grzałki góra-dół) i pieczemy ciasto 25 minut. Po tym czasie wyjmujemy na kratkę do ostygnięcia,kroimy na kawałki o szerokości około 1-1,5 cm. Kawałki te ponownie układamy na blasze i pieczemy po pare minut z obu stron.
Ciastka można przechowywac przez dłuższy czas w metalowym pojemniku
Dziękuję kochani za miło spędzony czas oby więcej takich spotkań 🙂 
 
Wypiekałam razem z : 
 
20 uwag do wpisu “BISCOTTI WŁOSKA PRZEKĄSKA

  1. Tak to prawda temperatury trzeba pilnować moje siedziały przy drugim pieczeniu 2 min dłużej i migdały zaczeły zmieniać smak,teraz wieczorem robiłam druga porcję i siedziały w sumie krócej, dosuszyły się na kratce,są mega pyszne! Dzięki za wspólne wypiekanie i do następnego razu 🙂

    Polubienie

Zostaw po sobie ślad :)

