CHLEBEK NA ZAKWASIE

Zapraszam kochani na przepis  🙂

dwa bochenki każdy inny na zakwasie…Zdrowe,pyszne pieczywo bez ulepszaczy,wiadomo że pieczywo kupne jak i wędliny kupne mają konserwanty,ulepszacze..dlatego zapraszam również do kategori własne wyroby,znajdziecie coś dla siebie 🙂

 

1 bochenek
 
składniki
zakwas żytni dokarmiony,aktywny 110g
woda 250g
  • 10g miodu
  • maślanka 100g
  • sól morska 10g
  • maka żytnia chlebowa 100g
  • oliwa z oliwek 20g
  • 480g maki pszennej typ 650
  • cebulka smażona 3 łyżki czubate

2 bochenek

składniki

zakwas żytni aktywny 190g
woda 230g

  • 15g miodu
  • sól ziołowa 15g
  • oliwa z oliwek
  • 700g mąka pszenna typ 650
  • maślanka 100g
  • siemię lniane,sezam łuskany po 3 łyżki
  • 15g majeranku

Wykonanie:oba bochenki to samo

 
Do naczynia wlać wodę,dodac miód podgrzać 2min/37st/1,dodac pozostałe składniki i wyrobić 3min/interwał,odpocząć i po minucie znowu wyrobic 1min/interwał,ciasto ma być elastyczne klejące,przełozyć do foremki wyłozonej papierem łyzko wygładzic powierzchnię i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia,włozyłam do piekarnika z temp.40st i takiej pilnowałam po 2,5 godz.chlebki doszły prawie do krawędzi rozgrzałam piekarnik do 210st na sam dół połozyłam foremki spryskałam wodą cały piekarnik i chlebki i piekłam w tej temp 15min później zmniejszyłam 190st i piekałam 25min,po upieczeniu wyjąć i przestudzic na kratce
4 uwagi do wpisu “CHLEBEK NA ZAKWASIE

Zostaw po sobie ślad :)

